Pressupost Participatiu: L’Ajuntament ha recollit 55 propostes via web i s’han dipositat 45 butlletes dins les bústies presencials. El termini acaba el proper 19 de novembre

L’Ajuntament, dins el procés de Pressupost Participatiu ’18 engegat fa unes setmanes, ha recollit a data 10 de novembre, 55 propostes via online a través de la web www.tutriescastello.cat, i 45 butlletes que els ciutadans han dipositat a les diferents bústies repartides pel municipi (a cada butlleta hi poden haver fins a 3 propostes).

Fins diumenge 19 de novembre restarà obert el període de recollida de propostes, que es poden fer arribar a través del web www.tutriescastello.cat o dipositant la butlleta corresponent dins una de les bústies habilitades a Castelló d’Empúries (OMAC, Biblioteca i Oficina de Turisme) i a Empuriabrava (Casal Cívic-Centre Emprèn i OMAC).

En aquesta fase es recolliran totes les propostes provinents dels veïns i veïnes i entitats de la població. Tots els projectes seran valorats tècnicament i seran candidats a ser escollits en el Fòrum Ciutadà de Priorització.

Per tal que els projectes proposats siguin admesos han d’estar referits a temes de competència municipal, no contradir plans aprovats per l’Ajuntament, ser viables tècnicament, respectar el marc jurídic i legal i ser  considerats una inversió.

Una inversió és un bé inventariable que és permanent en el temps. Les potencials temàtiques d’una inversió poden ser molt diverses i van des de la construcció d’un equipament o la millora de l’espai públic fins a l’adquisició de mobiliari i la creació d’un web o aplicació (per exemple: urbanització d’espais, vials, senyalització viària, mobiliari urbà, enllumenat públic, arbres i jardineres, remodelació de parcs, zones verdes, reforma o adequació d’espais municipals, aplicacions informàtiques, etc.). Així mateix, totes les inversions han de ser iniciatives concretes, valorables econòmicament i, en la mesura del possible, permetre múltiples reproduccions a diferents ubicacions del territori.

Valoració tècnica de les propostes i convocatòria d’un fòrum ciutadà

A partir del 19 de novembre, totes les propostes recollides presencialment i electrònica seran valorades i quantificades pels serveis tècnics municipals. Així, totes aquelles que compleixin els requisits i no superin el pressupost fixat seran considerades finalistes.

Més endavant, la ciutadania serà cridada a prendre part del Fòrum Ciutadà de Priorització; una sessió participativa oberta a tots els veïns i veïnes en la qual els assistents hauran de seleccionar un nombre determinat de projectes que seran els que finalment se sotmetran a votació popular.

Votació popular

Finalment, les propostes finalistes seran sotmeses a votació ciutadana durant el mes de febrer del 2018. Hi podran participar totes aquelles persones empadronades al municipi majors de 16 anys. En aquest sentit, l’Ajuntament es compromet a integrar en el pressupost les propostes més votades.

Més informació de tot el procés a la web: www. tutriescastello.cat

Veure noticies anteriors
< 2017 >
Noviembre
LMMJVSD
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
  • Todo el día
    30/11/2017-28/04/2018

    Plaça Jaume I, Castelló d’Empúries, España

    Plaça Jaume I, Castelló d’Empúries, España

    Horaris de tardor-hivern (01/11/2017 – 31/03/2018) del Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV de Castelló d’Empúries:

  • 11:27-19:00
    30/11/2017

    VII FÒRUM DE PATRIMONI LITERARI

    30 de novembre de 2017
    “Els papers dels escriptors”
    Biblioteca de Catalunya

    El Fòrum és una iniciativa creada per a compartir experiències, metodologies, resultats i temàtiques comuns entre centres, institucions i estudiosos dedicats a la gestió del patrimoni literari. Al Fòrum de l’any 2014, vam reflexionar sobre la lectura sota aquest epígraf: “Llegir i després, si de cas, escriure”. Vam dedicar el Fòrum de 2015 a “Traduir, la millor manera de llegir”. I l’any 2016 el vam dedicar a “L’art d’escriure”. Enguany reflexionarem junts sobre els “papers” dels escriptors.

    Organitza: Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada – Carles Fages de Climent de la Universitat de Girona.

    Amb el suport de:
    Grup de Recerca de Patrimoni Literari (ILCC-UdG)
    Diputació de Girona
    Institut d’Estudis Catalans
    Institució de les Lletres Catalanes
    AELC
    Ajuntament de Girona
    Ajuntament de Figueres
    Ajuntament de Castelló d’Empúries
    Ministeri de Ciència i Innovació
    Departament d’Economia i Coneixement

    Inscripció gratuïta, a l’adreça  dir.cmaa@udg.edu (aforament limitat).

    Lloc: Biblioteca de Catalunya
    Carrer de l’Hospital, 56 – 08001 Barcelona
    Tel.: +34 93 270 23 00
    www.bnc.cat

    Més informació: dir.cmaa@udg.edu – 972 418 960 –  www.udg.edu/cmaa