Benestar social i famílies

El Departament de Benestar Social i Famílies té com a funcions les polítiques de serveis, prestacions i protecció socials, d’igualtat, de la gent gran, de les famílies, la infància i l’adolescència, d’immigració, de gais, lesbianes, bisexuals, transgèneres i intersexuals, de les persones amb disminució i dependències, així com gestionar els equipaments assistencials de la xarxa de serveis socials i establir polítiques per a la inclusió social. També s’encarrega de l’acció comunitària, de coordinar i gestionar la xarxa d’equipaments cívics i socials així com de la sensibilització cívica i social i el suport a les entitats i el voluntariat.

Totes aquestes funcions dins l’àmbit del nostre municipi.

CASAL CÍVIC EMPURIABRAVA

Els compromisos de qualitat assumits

El Casal Cívic és un equipament públic obert a tothom. Joves, grans, infants i entitats, on s’ofereix un seguit de recursos per reforçar projectes dirigits a la millora de la comunitat, per fomentar el desenvolupament integral de la persona, per promoure els valors cívics i per donar suport al teixit associatiu en el seu compromís amb la societat.

El Casal cívic ofereix els següents espais:

  • Espai sènior
  • Espai tallers
  • Espai salut
  • Espai jove
  • Espai entitats

Informació sobre la forma de participació dels usuaris.

CASAL DE CASTELLÓ

El Casal de Castelló és un equipament públic obert a totes les persones del municipi. El Casal de Castelló és una entitat coordinada per una junta que proposa les activitats i que està oberta a la participació de tothom que en vulguin formar part.

El Casal de Castelló ofereix cursos, conferències, activitats lúdiques i culturals, sortides puntuals, viatges, organitza balls, etc.

TRANSPORT URBÀ

Els compromisos de qualitat assumits

L’ajuntament gestiona el transport urbà del municipi per facilitar la mobilitat dels ciutadans empadronats dintre el mateix. S’ofereixen els següents tipus de targetes amb els corresponents descomptes:

  • T –  Rosa. Jubilats majors de 65 anys, reducció del 100%.
  • T – Verda. Famílies nombroses, persones amb certificat de discapacitat igual o superior al 33% i mobilitat reduïda. Reducció del 50%.
  • T – 12. Infants de 5 a 12 anys. Reducció del 40%.
  • T – jove. Joves de 13 a 25 anys. Reducció del 40%.
  • T-  trimestre atur. Aturats que percebin un subsidi per desocupació d’un import inferior al salari mínim interprofessional (SMI) i que rebin qualsevol altre ajut inferior al SMI o bé no en rebin cap, inscrits com a demandant d’ocupació. Reducció del 100%.

Les persones amb dificultats econòmiques (amb informe dels serveis socials). Reducció del 100% sobre la quota del bitllet senzill.

Informació sobre la forma de participació dels usuaris.

Els ciutadans que vulguin gaudir d’aquestes targetes han de dirigir-se als Serveis a la Ciutadania, ubicat a l’antic dispensari. Des d’aquí se’ls informarà del procés a seguir per obtenir la targeta que necessitin.

SERVEIS D’IMMIGRACIÓ

Els compromisos de qualitat assumits

L’ajuntament gestiona els serveis d’immigració especificant, els documents i les informacions, que la persona sol·licitant necessita per iniciar el procés de qualsevol dels quatre informes detallats a continuació:

  • INFO01. Informe d’estrangeria d’adequació de l’habitatge. Informe preceptiu que serveix per acreditar l’adequació de l’habitatge en el procés d’obtenció d’una autorització de residència per reagrupació familiar.
  • INFO02. Informe d’estrangeria d’arrelament social Informe preceptiu per acreditar la integració social en el procés d’obtenció d’una autorització de residència temporal per arrelament social.
  • INFO03. Informe d’estrangeria d’integració social (renovació de residència temporal) Informe facultatiu per acreditar l’esforç d’integració de la persona estrangera en el procés de renovació de la seva autorització de residència temporal (no lucrativa, per reagrupament familiar, treball per compte d’altres i treball per compte propi).
  • INFO04. Informe d’adequació de l’habitatge per a la renovació de les autoritzacions de residència en virtut del  reagrupament familiar. Informe preceptiu per acreditar l’adequació de l’habitatge en el procés de renovació d’una autorització de residència per reagrupació familiar, en aquells casos en què el reagrupant ha canviat de domicili habitual respecte del que va acreditar per a obtenir el reagrupament de la seva família.

SERVEIS SOCIALS BÀSICS

  • Informació, orientació i assessorament professional sobre recursos dels sistema públic de protecció
  • Estudi, diagnòstic social i establiment del pla de treball amb les persones ateses
  • Derivació a serveis socials especialitzats o altres recursos si s’escau.
  • Tramitació de sol·licituds de serveis i prestacions pròpies del Consell Comarcal de l’Alt Empordà,  l’Ajuntament de Castelló d’Empúries o altres institucions.
  • Servei d’ajuda a domicili
  • TAD: servei de teleassistència
  • Atenció i orientació psicològica a les famílies.

Els compromisos de qualitat assumits

  • Garantir i facilitar al conjunt de la ciutadania l’accés a optar a prestacions i serveis públics.
  • Promoure la prevenció i eliminació de les causes de la marginació.
  • Aconseguir la integració de tota la ciutadania en la societat, afavorint la solidaritat i la col·laboració ciutadana.
  • Informació sobre la forma de participació dels usuaris.

TARGETES D’APARCAMENT PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT

Els compromisos de qualitat assumits

  • Atendre les sol·licituds de la targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat.
  • Informació sobre l’obtenció de les targetes d’aparcament.
  • Valorar la sol·licituds i la documentació adjunta segons les lleis vigents.

Informació sobre la forma de participació dels usuaris

Els ciutadans que vulguin gaudir d’aquestes targetes han de dirigir-se als Serveis a la Ciutadania, ubicat a l’antic dispensari. Des d’aquí se’ls informarà del procés a seguir per obtenir la targeta que necessitin.

SALUT

  • Campanyes de sensibilització i promoció de la salut

Responsable polític: Anna Massot

Responsable tècnic: Lluís Riera Porta

Dades de contacte:

            Correu electrònic: lriera@castello.cat

            Telèfon: 972 25 01 65 / 672 45 99 11

Localització:

Ajuntament de Castelló d’Empúries; Plaça Catalunya, 1 . Castelló d’Empúries

Centre de Serveis, Puigmal s/n. Empuriabrava

Horari: dies i hores. De dilluns a divendres de 8 a 14h