El departament de platges s’encarrega de la instal·lació de tots els equipaments necessaris per posar a punt les platges a l’estiu. Les principals tasques que desenvolupa són les següents:
- El·laboració i tramitació del Pla d’usos de les platges del municipi.
- Tramitació al Departament de Gestió del Litoral de la Generalitat de Catalunya de les sol·licituds per a la realització dels esdeveniments lúdics i esportius que tenen lloc a les platges del municipi.
- Tramitació dels expedients del pagament del cànon al Departament de Gestió del Litoral de la Generalitat de Catalunya.
- Instal·lació de tots els equipaments de les platges (passeres, dutxes, cadires de vigilància, etc.) abans de la temporada estiuenca i posterior retirada de tot quan aquesta finalitza.
- Tramitació i redacció de pliques per a licitar els serveis de les platges (espais de gandules i para-sols, guinguetes de menjar i beure, zona de kitesurf, abalisament, etc.).
- Tramitació i redacció de pliques per a la compra de material i/o equipaments necessaris per les platges (cartells, mòduls de socorrisme, mòduls de lavabos, etc.).
- Tramitació per a la renovació anual de la Bandera Blava i de la bandera Ecoplayas de la platja d’Empuriabrava.
- Direcció, gestió, coordinació i assistència anual a les auditories corresponents al Sistema de Gestió Ambiental i de Qualitat que té la platja d’Empuriabrava d’ençà l’any 2009 (EMAS, ISO 14001 i “Q” de Qualitat Turística).
- Assistència a reunions i/o xerrades formatives de l’ACA o altres entitats sobre la gestió correcte del litoral.
- Gestió del correcte compliment de la Normativa de Costes i municipal per part dels adjudicataris d’algun servei de la platja.
- Coordinació i gestió del servei de salvament i socorrisme de les platges.