Sota el comandament del lloc de secretari/ària, les funcions d’assessorament legal preceptiu i fe pública dels acords assolits per part dels òrgans de l’Ajuntament i fe pública dels acords assolits.
Tasques que es duen a terme des del Departament
- Preparació dels assumptes que han de ser inclosos a l’ordre del dia dels òrgans de l’Ajuntament, amb la redacció de les actes, i la continuació dels tràmits, bé sigui cap als departaments municipals, a organismes oficials, administracions públiques …..
- Tramitació de les Resolucions d’Alcaldia
- Gestió municipal dels processos electorals
- Gestió dels processos de subvencions que sol·licita l’Ajuntament
- Recursos contenciosos
- Tràmit de publicació dels edictes
- Assegurances municipals
- Reglaments i ordenances municipals, no fiscals
- Inici dels expedients de responsabilitat patrimonial
- Gestió dels processos selectius de personal en coordinació amb el departament de RRHH
- Coordinació de la contractació administrativa
- Gestió i coordinació amb l’àrea de participació ciutadana