Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Intercanvi entre l’alumnat de Castelló i Elna

Els i les alumnes de 4t de primària de l’Escola Joana d’Empúries avui han començat l’intercanvi amb l’alumnat de l’escola Joseph Néo d’Elna.

L’any 1986 l’Ajuntament de Castelló d’Empúries es va agermanar amb la Vila d’Elna, vila de la comarca del Rosselló, a la Catalunya Nord. Amb la finalitat de posar les bases d’una relació comuna a partir dels vincles històrics, culturals i patrimonials entre ambdós municipis, amb una identitat municipal pròpia i amb unes característiques singulars semblants al llarg dels segles.

L’objectiu del projecte és que els infants d’ambdós municipis es coneguin, aprenguin la cultura i tradicions del poble amb el que estan agermanats i utilitzin el català com a llengua comuna.

Aquest és un projecte que s’emmarca dins el Pla Educatiu d’Entorn amb l’objectiu d’oferir als infants oportunitats més enllà de l’escola i s’ha pogut dur a terme gràcies a una subvenció pluriennal Eurodistricte per al desenvolupament de projectes de cooperació a l’Espai Català Transfronterer del departament de la Presidència, de la Generalitat de Catalunya.

A l’activitat hi poden participar uns 50 alumnes de cada municipi, per aquest motiu es va realitzar un sorteig entre les tres escoles de Castelló d’Empúries. Enguany l’escola guanyadora del sorteig va ser l’Escola Joana. Aquest és el tercer any que es realitza el projecte i els tres centres de primària del municipi ja l’han pogut gaudir.

La regidora d’Ensenyament, Laura Guerrero, destaca el valor de les activitats d’intercanvi, considerant-les una oportunitat per enriquir tant les experiències com el coneixement dels infants del municipi. Segons Laura Guerrero, aquestes iniciatives fomenten l’aprenentatge vivencial, potencien la convivència i contribueixen al creixement personal i educatiu dels infants.

Al maig els alumnes de l’escola Joseph Néo d’Elna passaran 3 dies i 2 nits a Castelló d’Empúries i faran diverses activitats amb l’alumnat del municipi.

Durant els dies que l’alumnat de Castelló d’Empúries visiti Elna coneixeran l’escola dels seus companys d’intercanvi, el centre històric i el conjunt catedralici d’Elna. Dormiran a Sant Cebrià i visitaran Perpinyà i el Palau dels Reis de Mallorca.

En total participen al projecte uns 75 infants que estan gaudint molt de l’experiència, tan a nivell cultural com lúdic així com de la vivència de fer un intercanvi transfronterer.

Aquest projecte es desenvolupa amb la col·laboració de la Casa de Perpinyà de la Generalitat de Catalunya i amb la dotació de la subvenció de l’eurodistricte per l’espai català transfronter del Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya.

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.