Skip to content Skip to main navigation Skip to footer
Oficina Local d’Habitatge Castelló d’Empúries- Empuriabrava

Contacte:
972 45 51 32
habitatge@castello.cat

Localització:
Casal Cívic d’Alberes, Zona Comercial Alberes, 45, 17487, Empuriabrava

Horari:
de dilluns a divendres de 9 a 14 h

Responsable polític:
Antonio Martín Teniente

Responsable Tècnic:
Maria Pujol Pujadas

L’Oficina Local d’Habitatge del municipi és un ens de titularitat local que col·labora amb la Generalitat i presta serveis especialitzats en matèria d’habitatge públic. L’objectiu és oferir els serveis relacionats amb matèria d’habitatge duent a terme funcions d’informació, assessorament i gestió de manera àgil, propera, eficaç i eficient.

Les accions dutes a terme es basen en el desenvolupament de polítiques locals en matèria d’habitatge. La finalitat d’aquestes és promoure les condicions necessàries per fer efectiu el dret de l’accés a l’habitatge digne mitjançant la dinamització del mercat de lloguer, fomentant la conservació i la rehabilitació d’habitatges i garantint l’atenció i la informació ciutadana relativa a l’habitatge. La finalitat és garantir la igualtat i la no discriminació en l’atenció a les persones i en els procediments que es tramitin des de l’OLH.

Orientació i proporció d’informació les ciutadanes i ciutadans sobre tots els aspectes relacionats amb l’habitatge.

Assessorament sobre les línies d’ajuts proporcionades per l’Agència d’Habitatge de Catalunya.

Assessorament i atenció als ciutadans i ciutadanes que vulguin inscriure’s al Registre de Sol·licitants d’Habitatges de Protecció Oficial.

Informació sobre l’Índex de Referència de Preus de Lloguer facilitat per la Generalitat de Catalunya a través del web de l’Agència d’Habitatge de Catalunya.

Revisió i verificació de la documentació dels sol·licitants, informant-los sobre els requisits o deficiències documentals.

Gestió de la presentació telemàtica de sol·licituds i documents als serveis competents de l’Agència d’Habitatge de Catalunya.

Gestió de les sol·licituds de cèdules d’habitabilitat, des de la seva presentació per qualsevol canal (telemàtic o presencial) fins a la proposta de resolució.

Administració i avaluació d’estudis o informes tècnics previs a les obres de rehabilitació d’edificis o habitatges que sol·licitin ajuts.

Gestió de les sol·licituds d’ajuts per a la rehabilitació d’edificis d’ús residencial i habitatges, incloent-hi l’assessorament sobre projectes i solucions tècniques, l’impuls i el seguiment de les actuacions de rehabilitació, i l’elaboració i valoració d’informes tècnics.

Gestió dels expedients d’ajuts i prestacions per al pagament del lloguer, incloent-hi el maneig de sol·licituds fins a la proposta de resolució.

Administració dels expedients de prestacions econòmiques d’especial urgència i altres ajuts per afrontar situacions d’emergència en l’àmbit de l’habitatge.

Administració dels expedients relacionats amb la inscripció al Registre de sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial, incloent-hi altes i renovacions.

Això és una caixa de missatge. Premeu el botó 'Edita' (icona: llapis groc) per canviar aquest text.