El Departament de Patrimoni Històric du a terme les tasques de catalogació i documentació del fons lapidari municipal de Castelló d’Empúries
El Museu d’Història Medieval de la Cúria-Presó, s. XIV, del Departament de Patrimoni Històric de l’Àrea de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, està treballant actualment en l’inventari i estudi del fons històric, artístic i patrimonial municipal, format per un conjunt important i interessant de pedres i béns mobles de diferents èpoques i tipologies, del qual destaquen les peces d’època medieval i moderna, amb l’objectiu d’inventariar i classificar tots els elements patrimonials i culturals del fons municipal.
Durant els darrers dies s’han realitzat les tasques de catalogació i documentació de part del fons lapidari municipal de Castelló d’Empúries, una col·lecció notable i interessant d’objectes i pedres de diferents èpoques i procedències que es conserva al dipòsit arqueològic municipal, situat al Convent de Sant Agustí de la vila comtal. Algunes de les pedres i làpides estan finament treballades i motllurades i procedeixen originàriament dels edificis i construccions notables de la vila comtal al llarg del temps, com són els diversos convents religiosos, tant d’època medieval i moderna, i també dels palaus comtals o de les cases senyorials de Castelló d’Empúries.
Els treballs de catalogació i documentació són a càrrec de Miquel Àngel Fumanal, doctor en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona, i d’Andreu Reixach, arquitecte col·legiat per la Universitat de Girona. Es preveu també dur a terme enguany la digitalització d’una part del fons lapidari muncipal mitjançant la fotogrametria, per tal d’obtenir el model 3D dels béns mobles més destacats i singulars.



