El 10è Festival Nàutic Jazz arrenca amb una plaça de les Palmeres plena i una gran nit de música
Big Mama Montse & Captain’s Brotherhood Sextet inauguren amb èxit la desena edició del festival, que continuarà els dies 20 i 27 d’agost
El 10è Festival Nàutic Jazz d’Empuriabrava va arrencar ahir a la nit amb una gran resposta del públic. La plaça de les Palmeres es va omplir per gaudir de la primera de les tres propostes d’aquesta edició especial, que celebra una dècada d’aposta per la música en directe i pel jazz en un dels espais més singulars del municipi.
L’encarregada d’inaugurar el festival va ser Big Mama Montse & Captain’s Brotherhood Sextet, que va oferir una actuació carregada de força i energia, amb una proposta que va connectar amb un públic molt nombrós i que va convertir la plaça en un gran escenari a l’aire lliure.
La combinació de música, nit d’estiu i l’entorn d’Empuriabrava va permetre viure una primera nit de festival amb un ambient excepcional i va tornar a posar de manifest la bona acollida que té aquesta proposta cultural, ja consolidada dins del calendari d’activitats d’estiu de Castelló d’Empúries.
L’alcaldessa de Castelló d’Empúries, Anna Massot, ha valorat molt positivament l’inici d’aquesta desena edició: «Veure la plaça de les Palmeres plena de públic, gaudint de la música i de l’ambient, és la millor manera de començar aquesta edició tan especial. El Nàutic Jazz ha anat creixent i consolidant-se durant aquests deu anys i avui és una cita que ja forma part de l’estiu d’Empuriabrava».
Massot ha destacat també la singularitat de l’espai i l’aposta municipal per una programació cultural oberta a tothom: «Tenim un escenari privilegiat i volem que la ciutadania i les persones que ens visiten el puguin gaudir també a través de la cultura. Apostar per concerts de qualitat, gratuïts i a l’aire lliure és una manera de fer poble, de generar espais de trobada i de continuar fent d’Empuriabrava un espai viu i actiu culturalment».
El festival continuarà el proper 20 d’agost, amb l’actuació de Louise Messenger & «Empuriabrava Stompers», una proposta que portarà novament el jazz a la plaça de les Palmeres.
La darrera cita serà el 27 d’agost, amb Benjamin León piano trio & Gemma Abrié, que posaran el punt final a aquesta edició del festival.
Tots els concerts tindran lloc a les 22 h a la plaça de les Palmeres d’Empuriabrava i seran d’entrada lliure i gratuïta.
Amb deu edicions, el Festival Nàutic Jazz es consolida com una de les propostes culturals de referència de l’estiu a Empuriabrava, fent de la música i l’espai públic un punt de trobada per a veïns, visitants i amants del jazz.





