Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Castelló d’Empúries posa en marxa la 9a edició del Pressupost Participatiu amb 250.000 € per decidir

Des d’aquest dimecres 16 de setembre i fins al 5 d’octubre es poden presentar propostes. El Taller Participatiu del 24 de setembre permetrà realitzar aportacions de manera presencial i escollir les primeres actuacions finalistes.

L’Ajuntament de Castelló d’Empúries posa en marxa la 9a edició del Pressupost Participatiu, un procés de participació ciutadana que permetrà a la població proposar i, posteriorment, decidir quines actuacions es duran a terme amb una partida de 250.000 euros del pressupost municipal de 2027.

Després de l’edició anterior, en què es van recuperar propostes sorgides en processos participatius anteriors, aquesta nova edició torna a obrir la fase de recollida de propostes, de manera que la ciutadania podrà plantejar noves idees i necessitats per al municipi.

Un dels moments destacats d’aquesta primera fase serà el Taller Participatiu de recollida de propostes, que tindrà lloc el dijous 24 de setembre, a les 19 h, a la Capella del Convent de Santa Clara. La sessió està concebuda com un espai obert de participació, en què la ciutadania podrà compartir les seves idees, posar-les en comú i seleccionar les primeres propostes que continuaran en el procés.

L’alcaldessa i responsable de la regidoria de Participació Ciutadana, Anna Massot, destaca que: “el Pressupost Participatiu és una eina que ens permet escoltar directament la ciutadania i incorporar les seves idees a les polítiques municipals. Arribem ja a la novena edició i això demostra que és un procés consolidat, però sobretot que hi ha una ciutadania activa, amb idees i amb ganes de contribuir a millorar el nostre municipi.”

L’alcaldessa afegeix que “per a nosaltres, participar no és simplement opinar, sinó tenir la possibilitat de prendre decisions sobre una part dels recursos públics. Per això considerem important mantenir i consolidar aquest procés, perquè dona veu a la ciutadania, genera corresponsabilitat i permet que les inversions que finalment s’executin siguin també fruit de les prioritats expressades pels veïns i veïnes.”

En aquest sentit, Massot assenyala que “també és un exercici de confiança: l’Ajuntament posa a disposició de la ciutadania una part dels recursos municipals perquè sigui la mateixa ciutadania qui proposi i prioritzi en què considera que s’han d’invertir.”

I conclou: “Després d’una edició en què vam donar continuïtat a propostes sorgides en processos anteriors, enguany tornem a obrir la porta a noves idees. Volem animar la ciutadania a proposar, a participar en el debat i, finalment, a decidir. Perquè un pressupost participatiu té sentit quan la ciutadania participa en tot el recorregut, des de la proposta fins a la decisió final.”

Del 16 de setembre al 5 d’octubre, fase de recollida de propostes

La primera fase del Pressupost Participatiu, corresponent a la campanya informativa i de presentació de propostes, comença aquest dimecres i es mantindrà oberta fins al 5 d’octubre. Les propostes es podran presentar sense límit d’edat i es disposa de quatre vies diferents per fer-les arribar a l’Ajuntament:

  • A través del web www.tutriescastello.cat.
  • Mitjançant la butlleta de participació inclosa en el tríptic informatiu, que es podrà dipositar a les bústies habilitades.
  • Als punts informatius del mercat setmanal, que s’instal·laran el 29 de setembre a Castelló i el 3 d’octubre a Empuriabrava.
  • Al Taller Participatiu del 24 de setembre, a les 19 h, a la Capella del Convent de Santa Clara.

Quines propostes es poden presentar?

El Pressupost Participatiu està destinat a finançar inversions municipals. Les propostes han de respectar el marc normatiu i legal existent, ser de competència municipal, no contradir els plans aprovats per l’Ajuntament i ser tècnicament realitzables.

A més, han de tenir la consideració d’inversió i no poden superar els 150.000 euros, amb l’objectiu de garantir que la partida de 250.000 euros permeti executar com a mínim dues actuacions.

Les propostes passaran una validació tècnica

Un cop finalitzat el període de recollida, els serveis tècnics municipals valoraran totes les propostes presentades per comprovar que compleixen els requisits establerts. Les que siguin vàlides passaran a la fase següent, mentre que les que siguin desestimades es publicaran indicant-ne el motiu.

Posteriorment, durant els mesos de desembre i gener, es convocarà el Fòrum Ciutadà de Priorització, una sessió oberta a la ciutadania en què les persones participants debatran i prioritzaran les propostes que hagin superat la validació tècnica.

La ciutadania decidirà les propostes guanyadores

La quarta i última fase serà la votació final, prevista per als mesos de febrer i març de 2027. Hi podran participar totes les persones empadronades al municipi majors de 16 anys. Les propostes que obtinguin més suport ciutadà seran les que es duran a terme fins a esgotar la partida de 250.000 euros destinada al Pressupost Participatiu.

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.