Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

A partir de dilluns 18 de maig es podrà demanar cita prèvia per fer tràmits de forma presencial a l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà (OMAC)

A partir d’aquest  dilluns 18 de maig la regió sanitària a la que pertany el nostre municipi passarà a Fase 1. Poc a poc doncs, es preveu que es puguin recuperar activitats,  entre elles el retorn dels treballadors/es als seus llocs de treball de forma presencial i  seguint un procés gradual. 

Des del departament de Recursos Humans de l’Ajuntament,  s’ha elaborat un protocol per tal d’establir unes directrius que guiïn l’actuació en el moment del retorn a l’activitat presencial dels seus  treballadors/es.  Fins ara   s’han mantingut els serveis essencials determinant els equips presencials mínims per garantir el funcionament de l’Ajuntament i controlar al mateix temps l’exposició al COVID-19. Amb aquest protocol s’ha definit un pla de contingència que facilita la reincorporació als llocs de treball de forma progressiva i segura i que detalla les mesures raonables exigides per les autoritats sanitàries. 

El pla contempla també una sèrie de  mesures preventives  pels serveis oberts al ciutadà per tal de minimitzar el contacte entre les persones treballadores i els usuaris del servei.   Amb aquest objectiu:

· Es fomentarà la cita prèvia per tal d’evitar les aglomeracions en espais de major concurrència.  Per tant, a partir de dilluns es començaran a donar hores per fer tràmits de forma presencial a l’OMAC i també per fer consultes en altres àrees. 

· Per demanar cita prèvia cal trucar de dilluns a divendres de 8 h a 14 h al 972 250 426.

· Les consultes s’atendran de dilluns a divendres de 8h a 14 h i també els dimarts a la tarda de 16 h a 19 h per tal de facilitar-ne l’accés a tothom. 

· El control de la cita prèvia es portarà a terme a l’entrada de l’ajuntament. Des d’allà s’assegurarà que els ciutadans i ciutadanes que vulguin accedir a l’edifici tinguin hora concertada i alhora se’ls proporcionarà gel desinfectant. 

· Serà de caràcter obligatori l’ús de mascaretes per a les persones que vinguin a les dependències municipals per efectuar qualsevol tràmit o gestió. En cas de no portar-ne no es podrà entrar. 

· El ciutadà o ciutadana que es desplaci a l’ajuntament sense cita prèvia s’haurà d’esperar a entrar fins que hi hagi una hora lliure

· Per tal de minimitzar el contacte durant l’atenció al ciutadà  s’han col·locat pantalles transparents de metacrilat a l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà (OMAC) i a la recepció del Departament de Benestar Social i Famílies així com també a la Biblioteca i en altres dependències segons les seves necessitats. En els taulells o taules d’atenció al ciutadà que no existeix pantalla, s’ha col·locat una línia a terra per garantir la distància de seguretat. 

· S’han habilitat també taules en zones no habituals d’atenció al públic per tal que es puguin atendre consultes de les diferents àrees de l’ajuntament que disposen de despatxos petits als quals no es pot garantir la distància de seguretat. 

· Cada servei quantificarà i informarà de quin és l’aforament màxim, de manera que la resta de ciutadans hauran d’esperar a l’exterior mantenint una cua individual amb  una separació de 2 metres entre cada individu.  

· Pel que fa als departaments de cultura i promoció econòmica i turisme, caldrà trucar al telèfon del convent de Santa Clara en el cas de cultura (972 158 040)  o al del Centre Emprèn en el cas de promoció econòmica (972 456 817) i també se’ls donarà hora. 

Per últim volem recordar que la gestió telemàtica continua sent prioritària per tant, tots aquells usuaris i usuàris que disposin dels mitjans necessaris facin els tràmits a través dels tràmits en línia de la web de l’ajuntament per tal d’evitar desplaçaments innecessaris.