Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Alumnes i gent gran de la residència Toribi Duran elaboren les decoracions de Nadal del municipi

Els alumnes de 6è de les escoles Joana d’Empúries i Ruiz Amado i alumnes de 5è i 6è de l’Institut Escola El Bruel-Empuriabrava, els passats 2, 7 i 9 de desembre es varen desplaçar a la Residència Toribi Duran per elaborar, juntament amb la gent gran de la residència i del centre dia, decoracions nadalenques pel municipi.

La manualitat ha consistit en la decoració d’unes boles de diferents mides amb paper de seda i purpurina amb colors blaus i daurat. En total, entre la gent gran i l’alumnat s’han elaborat unes 150 boles que es faran servir com a ornaments per la carpa de recepció dels Reis Mags d’Orient situada a Empuriabrava, a la Plaça de les Palmeres. També se n’han elaborat per a l’Associació de Comerciants i Empresaris de Castelló d’Empúries i Empuriabrava amb la voluntat de col·laborar en la decoració dels establiments i aparadors d’aquests.

Aquesta activitat ja s’havia dut a terme anteriorment, però des de l’arribada de la pandèmia per la covid-19 es va transformar l’activitat davant la impossibilitat d’interacció entre alumnes i gent gran per les mesures sanitàries establertes.

Aquesta activitat està finançada per l’Ajuntament de Castelló d’Empúries des del Departament d’Ensenyament i Benestar Social i Famílies i s’emmarca dins del Pla Educatiu d’Entorn. Anna Massot, regidora d’Ensenyament explica que “pretén fomentar el vincle intergeneracional i a la vegada impulsar activitats de xarxa comunitària que tinguin un vinculació al municipi, fent partícips gent gran i infants conjuntament”. I destaca també que “estem molt contentes d’haver pogut recuperar el format original de l’activitat, amb interacció directa entre la mainada i la gent gran, doncs els últims dos anys no s’havia pogut realitzar per la Covid-19, i així és molt més gratificant i enriquidor en les dues direccions i s’aconsegueixen millor els objectius principals del projecte”.

Per a fer possible l’activitat, hi han participat més de 100 alumnes, uns 25 usuaris/es de la residència de gent gran i uns 10 del centre de dia, professionals i voluntaris de la Residència, mestres dels centres educatius i les tècniques del Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries. Per tal de garantir la seguretat de tots els participants, l’activitat s’ha desenvolupat a l’aire lliure als jardins de la mateixa residència.

Les decoracions elaborades es podran veure durant les festes de Nadal a la carpa de la Plaça de les Palmeres d’Empuriabrava i en diferents establiments i comerços del municipi.

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.