Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

L’Ajuntament de Castelló d’Empúries presenta un Pla de Màrqueting de Turisme per al període 2023-2026

L’Ajuntament de Castelló d’Empúries ha elaborat un Pla de Màrqueting per als pròxims tres anys, amb l’objectiu de continuar promocionant la destinació turística per tal d’aconseguir un major impacte en l’àmbit nacional i internacional. Aquest nou pla es basa en tres conceptes clau per al desenvolupament turístic: la desestacionalització, la sostenibilitat i la digitalització.

Els canvis que s’han produït en el mercat turístic després de la pandèmia fan necessari reforçar i diversificar les estratègies per seguir consolidant la destinació com una de les més importants de la Costa Brava; això comporta una major i millor estratègia digital enfocada als diferents públics objectius que s’han definit en el pla. La proposta es basa a fer arribar les diferents experiències que ofereixen les empreses turístiques del municipi i el mateix Ajuntament, a cada un dels públics definits. També s’analitzen els diferents vessants de l’oferta turística: platja, natura, cultura i la gran diversitat d’activitats i experiències que s’hi ofereixen, un dels punts més forts de la proposta turística del municipi.

El nou pla ens permet posar en valor tot l’entorn que rodeja Castelló d’Empúries i Empuriabrava; no només l’entorn propi, com Els Aiguamolls de l’Empordà, la Badia de Roses, la Costa Brava o la Muga, sinó també promocionar la comarca com una destinació turística sostenible i respectuosa amb el medi ambient.

El pla inclou un total de 55 accions per aconseguir els seus objectius, a través de la millora de serveis turístics, la promoció de noves propostes d’oci i cultura i la creació d’una oferta turística més atractiva durant tot l’any.

Aquest pla es presentarà als empresaris del municipi, per tal de hi facin també les seves aportacions, ells també són molt bons coneixedors del públic actual i potencial al qual volem arribar.

Basades en els tres eixos en què s’ha desenvolupat el pla de màrqueting, la desestacionalització, la sostenibilitat i la digitalització, les accions que es duran a terme durant la primera fase del pla estaran centrades en aquestes estratègies que es desenvoluparan:

  1. Potenciar la desestacionalització diversificant l’oferta turística
  2. Cooperació amb altres destinacions turístiques
  3. Segmentació del mercat
  4. Promoció en línia com a eix prioritari
  5. Promoció del transport sostenible
  6. Potenciació de la gastronomia local i km0
  7. Potenciació del turisme de natura i activitats sostenibles
  8. Millora de la presència en línia de la gestió de dades
  9. Creació de nous continguts
  10. Creació d’una xarxa de col·laboradors digitals

El Pla de Màrqueting d’Empuriabrava i Castelló d’Empúries s’erigeix en una eina fonamental per millorar i consolidar el turisme de qualitat a la localitat, així com la millora de la seva imatge i notorietat en l’àmbit nacional i internacional.