Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

L’Ajuntament recull l’opinió dels veïns i veïnes sobre el funcionament del Pressupost Participatiu 2022

El consistori agraeix la implicació de totes aquelles persones que han fet arribar les seves opinions i convida la ciutadania a prendre part activament en futures convocatòries d’aquest projecte.

Més d’un centenar de persones van respondre del 22 de novembre al 10 de desembre el qüestionari d’avaluació que ha impulsat la Regidoria de Participació Ciutadana per a conèixer de primera mà l’opinió dels veïns i veïnes sobre el funcionament del Pressupost Participatiu 2022, que va finalitzar el passat 7 de novembre.

Per segon any consecutiu l’Ajuntament de Castelló d’Empúries ha posat a disposició de la població aquesta eina que permetrà al consistori estudiar i avaluar detingudament propostes i mecanismes de millora del projecte de Pressupost Participatiu que es duu a terme al municipi des de fa quatre edicions.

Anna Massot, regidora de Participació Ciutadana, assegura que “estem molt satisfets de la implicació de la població. En totes les fases de la convocatòria d’enguany hem experimentat un augment de participació i ara utilitzarem les aportacions veïnals per a seguir potenciant i millorant aquest projecte que any rere any creix i es consolida a la nostra vila”.

L’enquesta es podia respondre a través del web www.tutriescastello.cat i als perfils socials de la corporació amb l’objectiu de conèixer l’opinió i valoració de la ciutadania sobre el funcionament i el desenvolupament de la convocatòria d’enguany. El qüestionari incloïa diferents preguntes d’avaluació del funcionament del Pressupost Participatiu 2022, entre elles: la zona de residència, edat i gènere de les persones que responien el qüestionari; el nivell de participació durant el procés; quin ha estat el canal més utilitzat per a informar-se; el grau d’actualització pública de la informació; la transparència del procés; o la valoració del nombre d’espais de participació ciutadana habilitats.

En aquest sentit, les xarxes socials han estat el canal d’informació principal per als veïns i veïnes (52%), per davant dels webs www.castello.cat (32,3%) i www.tutriescastello.cat (20,5%), i de la publicitat exterior -cartells, pancartes, anuncis a la premsa…- (13,4%). Mentrestant, un 79,5% puntua amb un 4 o més (sobre un total de 5 punts) el grau d’actualització pública de la informació i la transparència del procés (vegeu imatge). Finalment, els veïns i veïnes també valoren positivament de forma majoritària els diferents espais i moments de participació ciutadana que s’han habilitat en cada fase del procés.

Així mateix, una quarantena de persones ens ha fet arribar propostes i reflexions sobre el procés que amb la seva anàlisi ens servirà per corregir i/o millorar el mateix, amb el benentès que l’àmplia majoria de les opinions realitzades al qüestionari d’avaluació han validat de forma notable el funcionament del procés portat a terme fins ara.