Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

L’Ecomuseu Farinera se suma a la iniciativa «Beu-te el museu», que uneix cellers i museus de la demarcació de Girona

Beu-te els museus

Onze museus i onze cellers de la demarcació de Girona programen, per primera vegada, un cicle de visites combinades amb tast de vins de la DO Empordà durant el mes d’octubre.

La iniciativa «Beu-te el museu» és la nova campanya promocional del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. La Diputació de Girona impulsa des dels clubs de màrqueting de Cultura i Identitat i la Ruta del Vi DO Empordà per promocionar de manera combinada l’oferta museística i l’enoturisme de la destinació de la Costa Brava entre el públic de proximitat durant la tardor.

El fil conductor de la iniciativa posa de manifest la interrelació dels espais museístics amb el món i sector vitivinícola local. Així mateix, dona com a resultat la creació d’una proposta turística inèdita, combinada i vivencial. D’una banda, per part del sector cultural participen en les activitats l’Ecomuseu Farinera, el Museu de l’Empordà, el Museu d’Art de Girona, el Museu de la Pesca, el Castell Gala – Salvador Dalí, el Museu d’Arqueologia de Catalunya d’Empúries, el Museu d’Arqueologia de Catalunya d’Ullastret, la Terracota Museu, el Museu de la Mediterrània i l’Alfolí de la Sal. D’altra banda, per part del sector vitivinícola, hi participen els cellers de la DO Empordà Mas Vida, Empordàlia, Peralada, Vinyes d’Olivardots, Espelt Viticultors, Pere Guardiola, Mas Llunes, La Vinyeta, Mas Geli, Martín Faixó i Martí Fabra.

Cada activitat programada té una capacitat d’entre vint i trenta persones i un preu fix unitari de 20 €. Ja estan a la venda tres-centes entrades que es poden adquirir a través de la plataforma costabrava.koobin.com.

BEU-TE EL MUSEU

Es tracta d’un projecte impulsat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona. Amb això, la iniciativa pretén fomentar la cooperació entre les entitats i agents culturals i els empresaris vitivinícoles de la zona que desenvolupen un vessant turístic i que treballen per proposar noves experiències i activitats als seus clients i visitants potencials.

“Beu-te el Museu” s’organitza fora de la temporada turística i, després de la verema, per atraure visitants més enllà dels períodes de vacances i ponts. D’aquesta manera, es vol estimular també el sector per generar dinamisme econòmic amb productes i serveis de qualitat. La proposta es fixa com a repte captar el públic jove i es divulga àmpliament a través dels canals i les xarxes socials.

Així mateix, aquesta iniciativa se suma a altres campanyes promocionals (els festivals Vívid, Som Cultura i Som Benestar), que l’entitat organitza durant l’any per desestacionalitzar la temporada, impulsar la cooperació entre subsectors i estimular la creació de nous productes i serveis de qualitat per a les destinacions de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.

Els cellers de la Ruta del Vi DO Empordà encaren la recuperació de visitants des del 2021

Segons l’informe de les dades de control de visitants que el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, du a terme anualment entre els cellers associats a la Ruta del Vi DO Empordà. Des de l’any 2014 (en què hi havia 24 cellers associats), fins a l’exercici 2021 (amb 32 cellers) hi ha hagut un creixement del 33,81% en el nombre de visitants als cellers que treballen en enoturisme a la Costa Brava.

Amb tot plegat, s’ha de remarcar que en els primers cinc anys, entre el 2014 i el 2019, el creixement es va situar en el 58,56%. Però, amb la irrupció de la crisi sanitària de la covid-19 es va aturar el creixement. I, entre els anys 2019 i 2021, va caure el 15,61%.