Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

S’inicia la desena edició del “Conte per relleus”

Aquest matí ha tingut lloc, a la Sala Gòtica, la primera trobada de l’activitat “Conte Per Relleus”, emmarcada dins el Pla Educatiu d’Entorn. A l’acte hi ha assistit la regidora d’Ensenyament, Anna Massot; la creadora del conte original i escriptora, Mariona Masferrer; l’il·lustrador, Sergi Moreso; i alumnes de l’Institut Escola El Bruel-Empuriabrava, de l’Escola Ruiz Amado i de l’Escola Joana d’Empúries.  

“Conte per relleus” és una activitat adreçada a l’alumnat de cinquè de primària de les tres escoles del municipi, que aquest any arriba a la desena edició. En aquesta primera trobada, a més de conèixer la creadora del conte i la persona que el va il·lustrar, com a novetat, s’han incorporat dos tallers a la jornada: un d’escriptura, conduït per la Mariona Masferrer, i un altre d’il·lustració, amb en Sergi Moreso. Abans de començar a treballar, l’autora ha explicat l’inici del conte que marcarà els deu capítols que crearan els nens i nenes durant els mesos que dura l’activitat i que porta per títol “L’espasa misteriosa”. Cada grup escriurà i il·lustrarà dos capítols d’aquest nou conte que s’agruparan per obtenir el desè conte per relleus. Finalment, la història serà editada i impresa per l’Ajuntament de Castelló d’Empúries  que lliura un exemplar del conte per a cada un dels alumnes que hi ha participat.

Aquesta activitat té com a objectiu fomentar l’hàbit lector i apropar els nens i nenes desvetllar el gust per l’escriptura creativa, a través del treball col•laboratiu i en xarxa, mitjançant la  tecnologia de Google Sites, i parteix d’un conte original que la mateixa escriptora va realitzar per aquest projecte: Marianna d’Aiguaviva.

Anna Massot, ha volgut posar en relleu els valors d’aquesta activitat conjunta “aprofitant que és el desè aniversari del projecte, s’han incorporat els tallers d’escriptura i il·lustració en grups formats per alumnes dels diferents centres, fomentant així la cohesió entre ells, un dels objectius més importants del Pla Educatiu d’Entorn.”