Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Els municipis de la badia de Roses inicien una nova campanya conjunta per difondre els seus valors i atraure el turisme sostenible, de salut i benestar i de proximitat

Els quatre municipis de la badia de Roses (l’Escala, Sant Pere Pescador, Castelló d’Empúries i Roses), han iniciat la difusió d’un vídeo promocional per tal de difondre els valors del territori i atraure un turisme sostenible, de salut i benestar i de proximitat. També s’ha presentat la programació d’una nova edició del “Sent la Badia”, amb activitats per a cos i ment durant el mes de novembre.

Aquestes accions formen part del pla d’acció 2020 i del pla de promoció i comunicació conjunt que els alcaldes dels quatre municipis van acordar tirar endavant el passat mes de maig, en resposta a un estiu atípic i marcat per la situació que viu el planeta amb la Covid-19.  En aquesta línia, ja es van impulsar també altres mesures econòmiques conjuntes com a resposta als efectes que la pandèmia està suposant per a les empreses d’aquests municipis.

El vídeo  fa especial referència als atractius històrics, culturals, naturals, gastronòmics i esportius que ofereix la badia de Roses. Els quatre municipis consideren clau treballar en xarxa per la Badia, fomentant el turisme responsable i sostenible, i potenciar l’oferta turística i comercial d’aquest territori.

La Badia ofereix més de 45 km de platges, 15km de cales i 50 km de canals navegables amb una costa que ofereix penya-segats i petites cales d’aigües tranquil·les i transparents que es fusionen amb la costa més suau de la Costa Brava i unes platges que es caracteritzen per les seves aigües poc profundes,  ideals per a les famílies i la pràctica d’esports de vela.

La badia està limitada al nord pel Parc Natural del Cap de Creus, al sud pel Parc del Montgrí i situada al bell mig pel Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà.

Sostenibilitat i seguretat, conceptes clau

La primera fase del pla incideix especialment en un missatge que difon la clara aposta per la sostenibilitat, la qualitat i la seguretat de la Badia dins l’oferta turística de la Costa Brava i de Catalunya. Una segona fase estarà vinculada a l’àmplia oferta turística i a la creació de nous productes i experiències que permetin als visitants sentir la Badia, un territori amb un contrast de paisatges i una oferta cultural, natural, gastronòmica i de productes del territori únics.

Sent la Badia

En aquesta línia ja es va crear l’any passat l’acció “Sent la Badia”, amb què es vol potenciar l’oferta d’experiències relacionades amb el benestar i la salut i convertir-les en un atractiu més fora de la temporada d’estiu. En aquesta segona edició, que es durà a terme durant el mes de novembre s’han programat sessions de mindfulness a la natura (l’Escala, 7 de novembre), ioga de la felicitat (Sant Pere Pescador, 14 de novembre), taller sensorial a la natura (Castelló d’Empúries, 21 de novembre) i Qi Gong (Roses, 28 de novembre). Es tracta d’activitats pensades per fer en grups reduïts i seguint totes les recomanacions sanitàries. Per fer reserves o per més informació, al telèfon 972770603 o a turisme@lescala.cat.

Els municipis de la Badia continuen treballant en xarxa per tal de promocionar i potenciar una nova forma de gaudir d’experiències úniques en un entorn paisatgístic , natural i únic com és la Badia de Roses. Aquestes experiències creades el 2019 pretenen readaptar-de a les necessitats actuals amb la intenció de consolidar-se com un producte turístic únic a la Badia. Els 4 municipis consideren que ara es el moment de treballar conjuntament i posar els esforços en dinamitzar turísticament la Badia com a destinació de Turisme sostenible i segur. L’edició de l’any passat va tenir molt bona acollida i els ajuntaments de la badia de Roses ja estan treballant en altres propostes per potenciar l’activitat fora de la temporada d’estiu en altres camps, com l’actiu-natura.