Des del departament de promoció econòmica s’ofereix aquesta eina als establiments comercials per facilitar-los l’entrada als canals digitals, oferint noves possibilitats de canvi, renovació i innovació.

La  ‘Guia de suport per a la venda online. Noves oportunitats digitals pel comerç de proximitat’ és un nou recurs formatiu adreçat als establiments comercials del municipi per tal que tinguin una eina que els ajudi a la seva transformació digital, indispensable en molts dels àmbits de la vida, i el comerç no n’és una excepció.

La guia explica, primer de tot, els reptes de futur del comerç de proximitat: la personalització, la confiança, els nous serveis i l’adaptabilitat, com a eixos fonamentals del valor del comerç local. Seguidament explica què és la digitalització i què significa per als comerços, aprofunfint sobre la seva importància, ja que permet una relació més estreta i directa, una compra a temps real, relacions bidireccionals, omnicanalitat, així com l’ús de dispositius mòbils. Un altre punt que tracta és el màrqueting digital que engloba totes aquelles accions i estratègies que s’executen a Internet.

La guia també promou i explica l’ús de les diferents eines digitals per al comerç i les seves aplicacions: la missatgeria instantània a través del WhatsApp (campanya de WhatsApp Business); la venda telefònica; les xarxes socials; les videoconferències; els webs; les botigues online pròpies; els Marketplace; i les aplicacions mòbils per al comerç (APP de geocalització; APP de pagament; Codis QR; dades al núvol; APP de productivitat; Xatbox).

La guia clou amb un seguit de consideracions finals i recull un glossari de termes que complementen els conceptes que es poden aprendre en aquesta guia que poden ajudar a reflexionar als professionals del comerç sobre la importància d’introduir la tecnologia i les eines digitals als seus establiments. 

Aquesta guia, que es farà arribar a tots els establiments comercials a través de la newsletter de promoció econòmica, es podrà trobar també al web municipal.