Visita institucional de Jordi Sargatal per abordar les polítiques ambientals del municipi
Aquesta setmana va tenir lloc la visita institucional de Jordi Sargatal, secretari d’Acció Climàtica de la Generalitat de Catalunya, en el marc d’una trobada de treball centrada en les actuacions ambientals i els principals reptes ecològics del territori.
Durant la reunió es van abordar diverses línies estratègiques en matèria de polítiques ambientals, gestió del medi natural i conservació de la biodiversitat, amb una atenció especial als valors naturals que defineixen i singularitzen l’entorn municipal. En aquest context, l’Ajuntament va traslladar al secretari la resolució aprovada pel Ple sol·licitant la modificació del Pla Rector d’Ús i Gestió (PRUG) del Cap de Creus. L’objectiu és assimilar el municipi a les excepcionalitats previstes en l’àmbit de la navegació i l’activitat nàutica per als municipis integrats dins d’aquest parc natural.
La trobada també va servir per tractar qüestions específiques relatives a la Rubina, així com diverses peticions adreçades a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), especialment en relació amb la gestió hídrica i la millora dels espais naturals vinculats al municipi.
Un altre dels punts destacats va ser la situació de l’Estany de la Vila i les actuacions necessàries per garantir-ne la preservació, restauració ambiental i posada en valor com a espai d’interès natural.
La reunió va permetre compartir prioritats, reforçar la coordinació institucional entre administracions i explorar noves vies de col·laboració per continuar avançant en la protecció i millora del patrimoni natural local.



