Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

El qüestionari d’avaluació del pressupost participatiu servirà per reforçar i millorar la propera edició

El consistori agraeix la implicació dels veïns i veïnes que han fet arribar les seves opinions sobre el funcionament del Pressupost Participatiu 2020-2021, que va finalitzar durant el passat mes de novembre amb un nou èxit de participació.

L’Ajuntament de Castelló d’Empúries ja disposa d’una nova eina que li permetrà estudiar i avaluar detingudament propostes i mecanismes de millora del projecte de Pressupost Participatiu que es duu a terme al municipi des de fa tres edicions. Es tracta del qüestionari d’avaluacióque ha impulsat la Regidoria de Participació Ciutadana al llarg dels darrers dies i que ha recollit 48 respostes.

L’enquesta es podia respondre fins al passat 27 de novembre a través del web www.castello.cat i als perfils socials de la corporació amb l’objectiu de conèixer l’opinió i valoració de la ciutadania sobre el funcionament i el desenvolupament de la convocatòria d’enguany. La regidora de Participació Ciutadana, Anna Massot, explica que “haver assolit un nou èxit de participació en la darrera convocatòria és un incentiu més per a seguir potenciant i reforçant aquells aspectes del projecte que funcionen i incidir en aquells àmbits on encara tenim marge de millora. I quina millor forma hi ha de fer-ho que comptant, novament, amb les opinions dels veritables protagonistes de la iniciativa: els nostres veïns i veïnes”.

El qüestionari incloïa diferents preguntes d’avaluació del funcionament del Pressupost Participatiu 2020-2021; entre elles quin ha estat el canal més utilitzat per a informar-se o el grau d’actualització pública de la informació i la transparència del procés.

En aquest sentit, les xarxes socials han estat el canal d’informació principal per als veïns i veïnes (41,7%), per davant dels webs www.castello.cat (31,2%) i www.tutriescastello.cat (16,7%), i de la publicitat exterior -cartells, pancartes, anuncis a la premsa…- (10,4%). Mentrestant, un 60,9% puntua amb un 7 o més el grau d’actualització pública de la informació i la transparència del procés. Finalment, els veïns i veïnes també valoren positivament els diferents espais i moments de participació ciutadana que s’han habilitat en cada fase del procés.