Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

L’Ajuntament recull l’opinió dels veïns i veïnes sobre el funcionament del Pressupost Participatiu 2023

El consistori agraeix la implicació de totes aquelles persones que han fet arribar les seves opinions i convida la ciutadania a prendre part activament en futures convocatòries d’aquest projecte

Més d’un centenar de persones han respost el qüestionari d’avaluació que ha impulsat la Regidoria de Participació Ciutadana per a conèixer de primera mà l’opinió dels veïns i veïnes sobre el funcionament del Pressupost Participatiu 2023, que va finalitzar el passat 9 d’octubre.

Per tercer any consecutiu l’Ajuntament de Castelló d’Empúries ha posat a disposició de la població aquesta eina que permetrà al consistori estudiar i avaluar detingudament propostes i mecanismes de millora del projecte de Pressupost Participatiu que es duu a terme al municipi des de fa cinc edicions.

Anna Massot, regidora de Participació Ciutadana, assegura que “les opinions dels veïns i veïnes en aquest qüestionari són importants perquè ens ajuden a entendre què funciona i què podem millorar en el procés del Pressupost Participatiu. Estem molt agraïts del seu suport”.

L’enquesta es podia respondre per via telemàtica amb l’objectiu de conèixer l’opinió i valoració de la ciutadania sobre el funcionament i el desenvolupament de la convocatòria d’enguany; i el qüestionari incloïa diferents preguntes d’avaluació del funcionament del Pressupost Participatiu 2023. Entre elles, per exemple, la zona de residència, edat o gènere de les persones que responien l’enquesta. Així, la majoria de persones que ho han fet -un 57,9%- eren del nucli o centre de Castelló; mentre que la resta -un 42,1%- d’Empuriabrava. Mentrestant, la franja d’edat que més ha participat en l’enquesta ha estat la de més de 60 anys (un 35,5%), ben a prop de les franges de 46 a 60 anys (29%) i de 31 a 45 anys (26,2%).

D’altra banda, també s’ha preguntat sobre la conveniència del nombre d’espais i moments de participació ciutadana que s’han habilitat en cada fase del procés, i un 67,9% afirma ‘Sí, el procés combina fases de participació presencial amb eines digitals’. Tanmateix, també s’han posat sobre la taula dues qüestions com el principal canal d’informació utilitzat durant el procés -les xarxes socials de l’Ajuntament ha estat el més utilitzat pels veïns i veïnes (53,6%), per davant dels webs www.castello.cat (35,7%) i www.tutriescastello.cat (16,7%), i de la publicitat exterior (9,5%)-; o una valoració del grau d’actualització pública de la informació i la transparència del procés. En aquest àmbit, un 69% ha puntuat amb un 4 o més (sobre un total de 5 punts) el grau d’actualització pública de la informació i la transparència del procés.